Ara
Close this search box.

Sanat Galerisi ve Yeni Dostlar

29.08.2022

Mutlu, huzurlu ve cıvıl cıvıl bir sabahtan hepinize merhaba arkadaşlar. Ben Bilge Merve Doruk. Bildiğiniz gibi eşim Demir ve kızım Arya ile Alaçatı’da tatildeyiz. Herkesin keyfi son derece yerinde. Alaçatı otelleri arasından en güzelini seçtiğimizi düşünüyoruz ve burada konaklamanın keyfi bambaşka. Her şey tam da istediğimiz gibi ilerliyor ve durumdan gayet memnunuz. Oda kahvaltı servisimiz, sınırsız hizmet, gülümseyen suratlar eşsiz havuzu ve daha birçok şey ile bize güzel bir deneyim yaşatıyordu. Biz sadece arkamıza yaslanıp tatilinizin keyfini çıkarıyorduk. Bugün sanat galerisi gezecektik. Güzel bir gün geçirme umuduyla yeni bir güne gözlerimizi açtık.

Arya tepemizde uyanmamız için bekliyordu. Uyandığımızda sevinçten el çarptı ve yanımıza yattı. Bugün yine oldukça enerjikti. Babası onu gıdıklamaya başladı. Kahkaha atarken resmen gözünden yaşlar geldi. Onları böyle izlemek içimi huzurla doldurdu. Mutluluklarını görmek beni de mutlu ediyordu. Odamızda yine o leziz kahvaltımızı yedikten sonra bikinilerimizi giyerek otelin havuzuna indik. Bar kısmından kokteyllerimiz aldık ve havuz başında Demir’le kokteyllerimizi yudumluyorduk. Tabii Arya için de bir portakal suyu aldık. Arya havuzda yüzerken biz de Demir’le sohbet ediyorduk. İkimiz de burada çok mutluyduk. Arya’nın kendi yaşlarında bir çocukla konuştuğunu gördük. İngilizce konuşuyorlardı. Arya’nın İngilizce eğitimlerinin işe yarıyor olduğunu görmek beni gülümsetti. Çocuğun annesi de havuzun başındaydı. Yanımıza geldi ve tanıştık. Çocuğun ismi Nicholas ve annesi de Rita. Kadınla kısa zamanda arkadaş olmuştuk. Yalnız bir anneydi ve çocuğunu çok güzel yetiştirdiği belli oluyordu.

Nicholas ve Arya çok güzel anlaşmışlardı. Birlikte oyunlar oynuyor ve şakalaşıyorlardı. Rita ise bizimle oturuyor ve bize hayatını anlatıyordu. Maceraperest bir insandı ve onun maceralarını dinlemek hoşuma gidiyordu. Ayrıca sanat sevdiğinden de bahsetti. Bu yüzden onu bizimle sanat galerisi gezmesi için davet ettim. Çok mutlu oldu ve hemen bize katılmayı kabul etti. Çocuklar da bundan çok mutlu oldular ve hazırlanmak için odalarımıza gittik. Duşlarımızı aldıktan sonra Arya’yı kendi elbisemle uyumlu giydirdim. Böyle çok tatlı gözüküyorduk. Saçlarına da en sevdiği tokaları taktım. Makyaj masama oturup makyajımı tamamladım. Dışarı çıkmak için hazırdık. Demir ise şortunu ve tişörtünü geçirip sıkılarak sabahtan beri bizim hazırlanmamızı bekliyordu. Sonunda hazır olduğumuzu görünce sevindi.

Yola çıktık. Alaçatı’da çok güzel sanat galerileri olduğunu duymuştuk. Gidip görmeyi kesinlikle istiyorduk. İlk durağımız Gramofon Evi Sanat Galerisi oldu. Büyülenmiş gibiydik. Harika pikaplar, plaklar, gramofonlar ve daha niceleri içerideydi. İçeride her türden antika vardı. Özellikle gemi lambalarına hayranlıkla bakakaldım. Buradaki eserler çok farklı ve çok güzellerdi. Tam olarak bir plak sevdalısıydım ve pikaplardan müzik dinlemeye bayılırdım. Evde de bir pikabımız vardı. Çok sevdiğim bir sanatçının plağını görünce dayanamadım ve kendim için bir tane satın aldım. O kadar mutluydum ki mutluluğum gözlerimden okunuyordu.

Alaçatı'da sanat galerisinde pikap resmi

Bir sonraki durağımız Art Shop Sanat Galerisi oldu. Burası da birbirinden güzel tablolarla karşıladı bizi. Her bir tabloya baktığınızda sizi içine çekiyor ve alıp farklı diyarlara götürüyordu resmen. Bütün eserlere tek tek zaman ayırdım ve hepsinin anlattıklarına kulak verdim. Hepsinin farklı bir hikayesi vardı ve sonunda hep birlikte eserler hakkında düşüncelerimizi paylaştık. Rita’nın da çok hoşuna gidiyordu bu gezi. Sanattan anladığı her halinden belliydi. Onunla sohbet etmek keyifliydi. Yeni arkadaşımla gayet iyi anlaşmıştık. Buradan da çıkınca yolda bir dondurmacı gördük ve Demir hepimiz için birer dondurma aldı. Biraz oturup dondurmalarımızı yedik ve bir sonraki sanat galerisine doğru yola çıktık.

Kirli Çıkı Sanat Galerisi ise son durağımız oldu. İçeri girdiğimizde cıvıl cıvıl bir manzara bizi karşıladı. Çok etkilenmiştik. Her bir parçayı ayrı ayrı incelemek istiyordum. Renkler çocukların da dikkatini çekmişti. Çizimleri olsun, renkleri olsun, şekilleri olsun buradaki sanat eserlerinin kesinlikle farklı bir enerjisi var. Her biri sanki bir şeyler anlatmaya çalışıyor gibiydi. Tüm sanatseverlerin buraya bayılacağına eminim. Şirin ufak bir yer ama içerisindeki eserlerden her biri yeni bir dünyaya açılan kapılar. Özellikle üzerinde renkli ve karikatüristik çizimler olan kapılara bayıldım resmen. İçeride her türden eşyalar bulabilmeniz mümkündü. Sakız ağacının o güzel kokusu burnumuza dolarken altında oturup Türk kahvelerimizi yudumladık ve içerideki eserler hakkında konuştuk. En çok beğendiklerimizi ve bize neler anlattığını paylaştık. Rita ve Nicholas için hediyelik bir şeyler satın aldım. O da bizim için aynısını yapmıştı. Hediyelere baktıkça birbirimizi hatırlayacaktık. Gerçekten çok kaliteli bir zaman geçirmiştim. Birbirinden güzel bu güzel yerleri gezdikten sonra otelde pizza partisi yapmaya karar verdik. Bu yüzden pizza alabileceğimiz bir yer aradık.

Ev yapımı çok güzel pizzalar yapan bir yer bulduk. Hepsi birbirinden güzel gözüküyordu. Bu kadar sanat gezisi bizi acıktırmıştı. Pizzalar eşliğinde çocuklarla birlikte oyun gecesi yapmayı planladık. Bil bakalım kim? ve Monopoly oyunlarını yanımıza almıştık. Pizzalarımızı aldık ve otelimizin bahçesindeki masalarda oturduk. Serindi ve çok fazla insan yoktu. Pizzamızı yedik ve birbirimize sorular sorarak kim olduğumuzu tahmin etmeye çalışıyorduk. Çocukluğuma dönmüştüm resmen. Hepimiz çok eğleniyorduk. Kahkahalar havada uçuşuyordu. Yeteri kadar bil bakalım kim? Oynadıktan sonra monopoly oynamaya başladık. Demir yine ticari zekası sayesinde oyunda galip gelmişti. Onunla bir konuşma yapıp artık çocuklara karşı yalandan da olsa birkaç kez kaybetmesi gerektiğini öğretmem gerekiyordu. Oyun oynarken kendini kaybediyor resmen. Sonunda herkesin uykusu geldi ve yedi arkadaşlarımızla vedalaşıp dinlenmek için odamıza çekildik.

Alaçatı'da el yapımı leziz pizza

Demir Arya’ya masallar okuyarak kısa bir sürede uyuttu. Bana da iyi geceler öpücüğümü verip kendini uykunun kollarına teslim etti. Çok eğlendiğim bir gün olmuştu. Alaçatı etkinlikler arasından en güzellerini seçip uyguladığımızı düşünüyorum. İş yerindeki arkadaşlarıma yaşadıklarımı anlatacağım günü iple çekiyorum. Burada birbirinden kıymetli anılar biriktiriyorum ve yeni dostlar ediniyorum. Sizlerin de burada benim kadar güzel günler geçirmenizi dilerim. Şimdiden iyi tatiller.